VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY spoločnosti ZJEDENE s .r. o.
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi spoločnosťou ZJEDENE s. r. o. IČO: 54 357 373 so sídlom Račianska 17, Bratislava – mestská časť Nové Mesto 831 02, zapísaná do obchodného registra OS Bratislava I, Oddiel: Sro,. Vložka číslo: 159257/B ako predávajúcim a zákazníkmi – konečnými spotrebiteľmi ako kupujúcimi vznikajúce pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného predávajúcim na internetovej stránke zjedene.sk (ďalej ako „VOP“).
Predávajúci: obchodné meno: ZJEDENE s. r. o. , so sídlom: Račianska 17, 831 02 Bratislava – mestská časť Nové Mesto, IČO: 54 357 373
DIČ: 2121710888, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 159257/B, telefónne číslo: +421 910 732 307, kontaktný e-mail: info@zjedene.sk (ďalej ako „predávajúci“).
Adresa predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet: ZJEDENE s. r. o. , so sídlom: Račianska 17, 831 02 Bratislava – mestská časť Nové Mesto, e-mail: info@zjedene.sk
Predávajúcim je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Kupujúci – spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, ktorá odoslala po vlastnej autorizácii záväznú elektronickú objednávku tovaru prostredníctvom elektronického obchodu zjedene.sk (ďalej aj ako „e-shop“) (ďalej ako „kupujúci“).
Predávajúci má právo odmietnuť dodanie tovaru, ktorého predaj je zakázaný fyzickým osobám mladším ako 18 rokov, osobám mladším ako 18 rokov.
Orgán dozoru nad ponukou a predajom výrobkov a poskytovaním služieb: Vaše otázky, upozornenia a podnety na vykonanie kontroly môžete uplatniť na príslušnom inšpektoráte Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), ktorá je orgánom dozoru nad ponukou a predajom výrobkov a poskytovaním služieb. Vaše otázky, upozornenia a podnety na vykonanie kontroly môžete adresovať ďalej Štátnej veterinárnej a potravinovej správe SR ako orgánu dozoru nad ponukou a predajom potravín a tiež Úradu verejného zdravotníctva SR ako orgánu dozoru nad ponukou a predajom kozmetických výrobkov.
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
web: www.soi.sk
Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava
Ružinovská 8, 820 09 Bratislava tel.č.: +421 917 426 111
fax: 02/43338 288
e-mail: ruvzba@uvzsr.sk
web: www.ruvzba.sk
Regionálna veterinárna a potravinová správa Bratislava
Polianky 8, 841 01 Bratislava Tel: 02 644 61 206 - 210 Fax: 02 644 61 208
Email: Riaditel.BA@svps.sk
Kúpnou zmluvou je zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá a uzavretá na diaľku (výlučne prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho) e-shopu predávajúceho. Predmetom kúpnej zmluvy je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu objednaný tovar a previesť na kupujúceho vlastnícke právo k tovaru a záväzok kupujúceho zaplatiť za objednaný tovar kúpnu cenu (ďalej ako „kúpna zmluva“).
Kúpna zmluva sa považuje za uzavretú, resp. vzniká potvrdením odoslaným na e-mailovú adresu kupujúceho (zo strany predávajúceho) o prijatí záväznej elektronickej objednávky tovaru.
Tovarom sa rozumejú všetky produkty ponúkané na e-shope predávajúceho a uvedené v platnom a účinnom zozname spolu s príslušnými cenami predávajúceho a to najmä jedlá, výživové doplnky.
Kupujúci zároveň berie na vedomie, že dostupnosť tovaru prezentovaného v rámci e-shopu je naviazaná na skladové zásoby predávajúceho a predávajúci preto negarantuje dostupnosť tovaru. V prípade, že tovar prezentovaný v rámci e-shopu nebude dostupný, predávajúci zabezpečí, aby takýto tovar bol nedostupný aj v rámci e-shopu, resp. aby nedostupný tovar nebolo možné vložiť do „nákupného košíka“.
Kúpna cena
Pred tým ako kupujúci odošle záväznú elektronickú objednávku je predávajúci povinný bezprostredne pred odoslaním objednávky kupujúcemu výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne uviesť informácie ohľadne hlavných vlastností vybraného tovaru, celkovú cenu tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty alebo ak cenu nie je možné určiť vopred, spôsob akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. Ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, je predávajúci povinný uviesť kupujúcemu skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky.
Predávajúci má povinnosť zabezpečiť, aby kupujúci výslovne potvrdil, že bol oboznámený s tým, že súčasťou elektronickej objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Pre odoslanie elektronickej objednávky je potrebné, aby kupujúci stlačil tlačidlo označené ako „objednávka s povinnosťou platby“ alebo tlačidlo označené podobným významom vyjadrujúcim skutočnosť, že podanie objednávky zahŕňa povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
Vytvorenie a odoslanie objednávky
Záväznou elektronickou objednávkou tovaru sa rozumie kupujúcim odoslaný elektronický formulár, spracovaný systémom e-shopu, obsahujúci elektronickým formulárom požadované a kupujúcim správne, pravdivo a úplne vyplnené informácie. Predávajúci si vyhradzuje právo na vybavovanie objednávok podľa časového poradia v akom mu boli doručené.
Pre úspešné vytvorenie elektronickej objednávky sa nevyžaduje registrácia a založenie zákazníckeho účtu na webovej stránke e-shopu. Kupujúci vykoná objednávku výberom tovaru, ktorý chce kúpiť určeného čo do množstva a druhu a ceny kliknutím na príslušné tlačidlo „Pridať do košíka“ a následne tlačidla „Pokladňa“ a zároveň riadnym vyplnením elektronického objednávkového formulára, súhlasom s obchodnými podmienkami a kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“.
Za podstatné náležitosti elektronickej objednávky sa považujú:
Predávajúci nie je povinný potvrdiť prijatie neúplnej objednávky. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku sa objednávka považuje za úplnú.
Potvrdenie objednávky
Predávajúci je povinný potvrdiť kupujúcemu (na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) prijatie elektronickej objednávky a to bezodkladne, najneskôr do 24 hodín po jej doručení. Potvrdením elektronickej objednávky (ktoré obsahuje špecifikáciu predávajúceho a kupujúceho, špecifikáciu tovaru, konečnú cenu tovaru, miesto a čas doručenia tovaru) dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa potvrdenia elektronickej objednávky zo strany predávajúceho je kupujúci povinný o tejto skutočnosti bezodkladne upovedomiť predávajúceho telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu info@zjedene.sk
Nesprávne údaje v objednávke
Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že kupujúci pri vypĺňaní objednávkového formulára, prípadne pri registrácii účtu nezadal všetky požadované údaje, prípadne vyplnil registračný formulár nesprávne, chybne, nepravdivo. Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená kupujúcemu dôsledkom toho, že kupujúci zabudol svoje prístupové heslo a/alebo sa prístupové heslo kupujúceho dostalo do rúk nepovolaných osôb bez pričinenia predávajúceho.
Kupujúci má právo stornovať/zrušiť elektronickú objednávku bez uvedenia dôvodu kedykoľvek pred jej potvrdením zo strany predávajúceho a to e-mailom na adresu: info@zjedene.sk alebo telefonicky na tel. čísle: +421 910 732 307.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť elektronickú objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy
Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy kedykoľvek pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy (t.j. kedykoľvek od uzavretia kúpnej zmluvy do prevzatia tovaru). Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy prostredníctvom písomného vyhlásenia adresovaného predávajúcemu na poštovú adresu: ZJEDENE s.r.o. Račianska 17 831 02 Bratislava - mestská časť Nové Mesto alebo e-mailovú adresu info@zjedene.sk.
Predávajúci je povinný ihneď po prijatí odstúpenia od zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o doručení odstúpenia kupujúceho od kúpnej zmluvy na e-mailovú adresu kupujúceho.
Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, že ide o tovar:
Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy
Odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu zaplatenú za tovar ako aj všetky platby, ktoré predávajúci od kupujúceho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri svojej platbe alebo prevodom na účet kupujúceho.
Pri odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby uvedené v predchádzajúcom odseku pred tým, ako je tovar predávajúcemu doručený alebo kým kupujúci nepreukáže predávajúcemu zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, a to aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nemal vady.
Odstúpenie predávajúceho od zmluvy
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu, že došlo k takým závažným zmenám, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to rovnakým spôsobom ako sa uskutočnila úhrada kúpnej ceny.
Kúpna cena tovarov ponúkaných predávajúcim prostredníctvom e-shopu je uvedená vždy vedľa každého vybraného tovaru. Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty (DPH) v príslušnej výške, ak nie je uvedené inak. Spolu s potvrdením objednávky bude kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v elektronickej objednávke zaslaná aj zálohová faktúra s predbežnou kúpnou cenou vrátane DPH. Konečná kúpna cena je uvedená v konečnej faktúre a príjmovom pokladničnom doklade predloženom kupujúcemu pri dodaní tovaru.
Zníženie/zvýšenie ceny tovarov
Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov uvedené v e-shope s tým, že nové ceny tovarov sú platné dňom ich zverejnenia. Pre kupujúceho je vždy rozhodujúca cena tovaru uvedená pri tovare v čase odoslania elektronickej objednávky predávajúcemu, ktorú predávajúci následne potvrdí v prijatí objednávky kupujúceho, ak tieto VOP neustanovujú inak.
Prípadné zvýšenie alebo zníženie ceny tovaru predávajúcim v čase od odoslania objednávky kupujúcim po doručenie objednaného tovaru alebo v priebehu reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou tovaru nemá vplyv na cenu už objednaného tovaru. Kupujúci si je vedomý, že v prípade zníženia ceny tovaru v čase od odoslania objednávky až po ukončenie prípadného reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou tovaru, nemá nárok na vrátenie časti kúpnej ceny za tovar vo výške rozdielu medzi cenou tovaru v čase odoslania objednávky predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky predávajúcemu. Predávajúci v prípade jeho jednostranného zvýšenia ceny tovaru až po odoslaní objednávky kupujúcim predávajúcemu nemá nárok na úhradu peňažného rozdielu medzi cenou tovaru v čase odoslania objednávky kupujúcim predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky kupujúcim predávajúcemu.
V prípade, ak sa na stránke e-shopu objaví pri niektorom tovare cena evidentne chybná, napr. ak ide o tovar bežne dostupný a všeobecne známy a jeho cena sa odlišuje od ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby systému sa pri tovare objaví cena “0 EUR” alebo “1 EUR” resp. obdobná zanedbateľná cena vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru, predávajúci nemá povinnosť tovar dodať za cenu chybnú, ale môže kupujúcemu ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak kupujúci v tomto prípade s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže z tohto dôvodu od kúpnej zmluvy písomne odstúpiť.
Platby sa vykonávajú výlučne v mene EUR, pričom kupujúci je oprávnený zvoliť si jeden z nasledujúcich spôsobov platby:
Objednávky tovaru budú expedované po potvrdení prijatia objednávky predávajúcim, a to na miesto dodania uvedené v objednávke za predpokladu, že je miestom dodania podľa týchto VOP.
Miesto dodania: Predávajúci doručuje objednávky tovaru len do miest, ktoré sú uvedené v zozname miest pred odoslaním. Kupujúci môže zvoliť miesto dodania len zo zoznamu vopred predvolených dodacích miest v rámci Slovenskej republiky. Dodanie tovaru do miest, ktoré sa nenachádzajú v tomto zozname, nie je možné vykonať. Za dodanie tovaru sa považuje jeho doručenie kupujúcemu pred prvé uzamykateľné dvere bytového domu alebo iného obytného priestoru, ku ktorým je kupujúci povinný dostaviť sa na prevzatie tovaru.
Čas dodania: Čas dodania tovaru kupujúcemu závisí od momentu odoslania objednávky tovaru kupujúcim a zvoleného miesta dodania.
Predávajúci si vyhradzuje právo určiť dni, počas ktorých nebude dodávať tovar. O tejto skutočnosti bude vopred a včas informovať kupujúcich na stránke e-shopu.
Dodanie tovaru: Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu. V prípade, ak predávajúci alebo prepravca dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala ním určená oprávnená osoba.
Nedostupný/vypredaný tovar:
Pri tovare označenom ako „NEDOSTUPNý/VYPREDANÝ“, ktorý nie je v danom momente na sklade, je predávajúci povinný informovať kupujúceho e-mailom alebo inou formou o dostupnosti uvedeného tovaru ako aj o dodacích lehotách v lehote 3 pracovných dní odo dňa dopytu kupujúceho resp. jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý záujem kupujúceho o uvedený tovar. Dodacie lehoty pri tovare označenom ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“ sú dodacie lehoty závisle od dodacích možností dodávateľa predávajúceho. Predávajúci pri tovare označenom ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“ negarantuje dostupnosť tohto tovaru.
Bezdôvodné odmietnutie prevziať tovar: V prípade, ak kupujúci v priebehu jedného kalendárneho mesiaca dvakrát bezdôvodne odmietne prevziať ním objednaný tovar od predávajúceho alebo prepravcu alebo akýmkoľvek iným spôsobom zmarí dodanie tovaru, vyhradzuje si predávajúci právo na odmietnutie prijatia objednávky kupujúceho v mesiaci bezprostredne nasledujúcom po mesiaci, v ktorom došlo k bezdôvodnému odmietnutiu prevzatia tovaru kupujúcim, týmto nie je dotknutý nárok na náhradu škody predávajúceho voči kupujúcemu.
Povinnosť kupujúceho skontrolovať zásielku:
Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru, ak kupujúci nesplní svoju povinnosť podľa tohto bodu, nemôžu byť akceptované.
Vlastnícke právo k tovaru: vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru pod odkladacou podmienkou zaplatenia kúpnej ceny v plnej výške. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má výrobky a služby v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný výrobky a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.
Nebezpečenstvo škody na tovare: Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar kupujúci alebo jeho splnomocnenec alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
Kupujúci má právo reklamovať tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho v záručnej dobe, inak kupujúcemu právo zvád tovaru zaniká. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
Kupujúci nemá právo uplatniť záruku za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť. Právo zo zodpovednosti za vady tovaru reklamáciou je kupujúci oprávnený uplatniť u predávajúceho na adrese ZJEDENE s.r.o., so sídlom Račianska 17, Bratislava – mestská časť Nové Mesto 831 02, resp. na e-mailovej adrese: info@zjedene.sk, ak sa kupujúci s predávajúcim nedohodne inak.
Záručná doba:
Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho tak, že písomné uplatnenie reklamácie doručí predávajúcemu e-mailom na e-mailovú adresu: info@zjedene.sk, Kupujúci je zároveň povinný reklamovaný tovar vrátiť predávajúcemu doručením na jeho adresu: ZJEDENE s.r.o., so sídlom Račianska 17, Bratislava – mestská časť Nové Mesto 831 02 alebo si spôsob vrátenia dojedná telefonicky alebo e-mailom. Spôsob vrátenia tovaru pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia si kupujúci dohodne s predávajúcim telefonicky na tel. čísle: +421910732307 alebo e-mailom: info@zjedene.sk
Kupujúci je povinný v písomnom uplatnení reklamácie uviesť:
Práva kupujúceho z vád tovaru/ spôsob vybavenia reklamácie (§ 622 a 623 Obč. zák.):
Pri odstrániteľných vadách:
Pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady:
Vady jedál a výživových doplnkov sa vždy považujú za neodstrániteľné.
Pri iných neodstrániteľných vadách:
Nárok na uplatnenie záruky zaniká:
Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené bežným používaním alebo opotrebením tovaru ako aj vady vyskytujúce sa na tovare v čase predaja, na ktoré kupujúci pri prevzatí tovaru neupozornil predávajúceho alebo prepravcu.
Uskladňovanie tovaru:
Kupujúci je povinný uskladňovať zakúpený tovar podľa inštrukcií výrobcu na obale, alebo spôsobom obvyklým a primeraným pre daný druh tovaru. Reklamácia nebude uznaná, ak Kupujúci preukázateľne nedodržal inštrukcie výrobcu, alebo vada bola zapríčinená jeho nesprávnou manipuláciou a skladovaním.
Reklamácia tovaru nemá odkladný účinok na splatnosť kúpnej ceny.
Reklamačné konanie:
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
Predávajúci vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru.
Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní od začiatku reklamačného konania. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa začatia reklamačného konania. Ak vybavenie reklamácie trvá dlhšie ako 30 dní, má kupujúci rovnaké práva, akoby išlo o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady ktorú nemožno odstrániť (kupujúci môže uplatniť právo na výmenu veci alebo právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny).
Predávajúci oznámi výsledok vybavenia reklamácie písomne (e-mailom, poštou). Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné. V prípade, že predávajúci alebo tretia osoba, ktorá vykonáva servis tovaru rozhodne, že reklamácia nie je oprávnená, predávajúci zašle tovar na vlastné náklady na odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe.
Akúkoľvek sťažnosť alebo podnet týkajúci sa predmetu podnikateľskej činnosti predávajúceho je kupujúci oprávnený zaslať predávajúcemu na e-mailovú adresu: info@zjedene.sk Predávajúci je povinný najneskôr do 7 pracovných dní od doručenia sťažnosti alebo podnetu na sťažnosť alebo podnet reagovať.
Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@zjedene.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci (spotrebiteľ) má následne právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 391/2015 Z. z.“).
Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona č. 391/2015 Z. z., ich zoznam vedie Ministerstvo hospodárstva SR, ktorý je dostupný online na tejto internetovej adrese:https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne- rieseniespotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych- sporov-1
Pre spotrebiteľské spory vzniknuté medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom) bude príslušná Slovenská obchodná inšpekcia v zmysle § 3 ods. 2 písm. c) zákona č. 391/2015 Z. z., tým nie je dotknutá predchádzajúca veta.
Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015 Z. z.. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na tejto internetovej adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.
Návrh musí obsahovať:
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je uvedený v prílohe č. 1 a ktorý je dostupný aj na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Ak návrh neobsahuje vyššie uvedené náležitosti alebo ak k nemu nie sú priložené doklady potrebné na jeho posúdenie, subjekt alternatívneho riešenia sporov bezodkladne informuje spotrebiteľa o tom, aké má návrh nedostatky, akým spôsobom majú byť odstránené a vyzve ho, aby neúplný alebo nezrozumiteľný návrh doplnil v lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako 15 dní. Subjekt alternatívneho riešenia sporov zároveň spotrebiteľa poučí o následkoch nedoplnenia návrhu v určenej lehote.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci - spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim – spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, v ktorých vyčísliteľná hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
Súťaže sa môže zúčastniť každá fyzická osoba, pokiaľ v osobitných podmienkach nebola určená minimálna veková hranica 18 rokov alebo iná veková hranica, ktorá splní všetky osobitné podmienky súťaže zverejnené na webovej stránke, alebo inou vhodnou formou- sociálne siete Do súťaží je možné prihlásiť sa prostredníctvom webových stránok vyplnením a odoslaním webového formulára, popr. iným oznámeným spôsobom (osobne, telefonicky, mailom, sms- kou, poštou, cez sociálne siete ). Účastníci prihlásením do súťaže vyjadrujú svoj súhlas riadiť sa týmito všeobecnými podmienkami súťaží, ako aj osobitnými podmienkami konkrétnej súťaže.
Výhra nebude výhercovi odovzdaná, pokiaľ výherca plne nesúhlasí s týmito podmienkami a nesplní požiadavky z nich pre neho vyplývajúce.Súťaž prebieha výlučne na území Slovenskej republiky.
Do súťaží sa nesmú zapájať zamestnanci organizátora, obchodní partneri, ktorí výhry do súťaží venujú, resp. súťaže sponzorujú, technicky zabezpečujú alebo na ich vykonaní spolupracujú, ich zamestnanci a rodinní príslušníci.
Podmienky získania a odovzdania výhry. Výhercom sa stáva osoba, ktorá riadne a najúspešnejšie splnila všetky podmienky súťaže, stanovenou formou poskytla údaje potrebné na riadnu a nezameniteľnú identifikáciu svojej osoby na účely realizácie práv a povinností podľa týchto podmienok, a bola za výhercu podľa podmienok súťaže vyhlásená.
Výherca súťaže je povinný prevziať si výhru v termíne a spôsobom oznámeným organizátorom súťaže, pokiaľ iné podmienky prevzatia výhry nevyplývajú z obsahu a charakteru súťaže. Výherca je povinný sa pri preberaní výhry preukázať platným občianskym preukazom Za maloletého výhercu preberá výhru zákonný zástupca. Výhra je neprenosná a patrí výlučne výhercovi.
V prípade, ak si výherca súťaže neprevezme výhru spôsobom oznámeným organizátorom, nárok výhercu na výhru zaniká bez toho, že by výhercovi týmto vznikol nárok na akúkoľvek peňažnú alebo nepeňažnú kompenzáciu zo strany organizátora súťaže. Účastník súťaže berie na vedomie, že výhry zo stávok a hier nie je možné podľa platnej právnej úpravy
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP”) upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri kúpe tovaru a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Pre vylúčení pochybností platí, že tieto VOP platia pre dodanie tovaru na území Slovenskej republiky objednaného prostredníctvom e-shopu.
Dňom uverejnenia nových VOP strácajú predošlé VOP účinnosť. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na stránke e-shope. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na stránke e-shopu.
V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/ alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.
V Bratislave dňa 24.01.2024
ZJEDENE s .r. o.
Ing. Štefan Zelenay, konateľ